Najpopularniejsze techniki druku reklamowego

Wybór odpowiedniej techniki druku zależy w dużej mierze od tego, jakie efekty chcemy uzyskać oraz z jakiego sprzętu do drukowania skorzystamy. Inne urządzenie należy bowiem wybrać planując wykonanie nadruków na papierze, inne na tworzywach sztucznych, a jeszcze inne na tekstyliach. Wyróżniamy trzy podstawowe sposoby druku: druk płaski, wklęsły oraz wypukły. Technik drukowania jest jednak znacznie więcej.

Technika drukowania offset

Technika offset najczęściej stosowana jest w przypadku druków wysokonakładowych. Pozwala na uzyskanie świetnej jakości wydruków i często jest stosowana w branży reklamowej i wydawniczej. W pierwszej kolejności przygotowuje się plik, a następnie naświetla się światłoczułą blachę. Druk offsetowy może być wykorzystany do naniesienia nadruków na papier, zwój lub arkusz. Dzielimy go na offset wykonywany „na zimno” i „na gorąco”.

Najpopularniejsze techniki druku reklamowego

Technika drukowania sitodruk

Ta technika drukowania polega na przetłaczaniu farby przez matrycę z wyglądu przypominającą sito. Metoda sitodruku pozwala na nanoszenie wydruków na wiele rodzajów powierzchni, w tym na drewno, skórę oraz plastik. Świetnie sprawdza się przy produkcji gadżetów reklamowych i innych materiałów promocyjnych.

Technika drukowania tampodruk

Metoda drukowania tampodruk polega na nanoszeniu farby za pomocą specjalnego stempla zwanego tamponem. Technika tampodruku dobrze sprawdza się do zadrukowywania powierzchni o nieregularnych kształtach. Charakteryzuje się wysoką rozdzielczością oraz możliwością wykonania dużych ilości wydruków w krótkim czasie. Za pomocą tej metody realizuje się m. in. nadruki na długopisach, numizmatach oraz częściach samochodowych.

Druk cyfrowy

Druk cyfrowy nie wymaga żadnych nośników pośrednich, gdyż grafiki nanoszone są bezpośrednio z pliku. Pozwala to skrócić czas realizacji projektu oraz zmniejszyć jego koszty. Każdy wydruk może zostać ponadto spersonalizowany. Druk cyfrowy w reklamie najczęściej wykorzystywany jest do realizowania małych projektów oraz niskich nakładów. Jego jakość nie jest bowiem w stanie dorównać drukowi offsetowemu.