Szybka i wygodna komunikacja z klientem przez SM – jak to zrobić?

Zintegrowanie wielu kanałów kontaktu z klientem w jeden, który jest łatwy i wygodny w obsłudze pozwala na znaczną optymalizację pracy w działach contact center i Biurach Obsługi Klienta. Jednym z kanałów, który coraz częściej służy do komunikacji z klientem, są Social Media – a zwłaszcza facebookowy Messenger. Jak sprawnie połączyć go z pozostałymi kanałami kontaktu, aby konsultanci mogli reagować na wiadomości w szybki i wygodny sposób?

Social Media w marketingu

Rozwój mediów społecznościowych w bardzo dużym stopniu wpłynął na to, jak obecnie funkcjonuje branża e-commerce, ale nie tylko ona. Dzisiaj praktycznie każda firma, która oferuje swoje usługi czy produkty również w tradycyjny sposób, jeśli chce być konkurencyjna i mieć dostęp do szerszego grona klientów, powinna znaleźć się w Social Mediach. Jest to bowiem obecnie jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacyjnych.

Możliwość dynamicznej wymiany informacji za pomocą Messengera jest jedną z najwygodniejszych form komunikacji, z której korzysta coraz większa liczba konsumentów. Umieszczenie chat messengera na stronie jest zatem ze wszech miar najbardziej logiczną i rozsądną odpowiedzią, na rosnące zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania. Co ważne, live chaty zintegrowane z Messengerem doskonale wpisują się w trendy komunikacji wielokanałowej, czyli omnichanellingu.

Szybka i wygodna komunikacja z klientem przez SM – jak to zrobić?

Wielokanałowość, czyli szybka i wygodna obsługa

Integracja chat Messengera daje konsultantom możliwość szybkiego reagowania na wiadomości, ponieważ wyświetlają się one w podobny sposób, jak wiadomości z live chatu czy e-maile. Wszystko jest zatem niezwykle przejrzyste i sprawnie zorganizowane. A tym samym praca konsultanta może być o wiele efektywniejsza.

Konsultanci mogą pracować z poziomu jednego panelu, na którym znajdują się wszystkie dostępne kanały komunikacji, czyli na przykład: live czat, czat messenger, infolinia i helpdesk. Nie muszą zatem tracić czasu na ciągłe przełączanie modułów i kontrolowanie konkretnych kanałów komunikacji. Wszystko jest dostępne poprzez wygodny w użyciu interfejs.

Przy zintegrowanym messengerze nie ma konieczności logowania się do Facebooka, wiadomości są automatycznie ściągane do systemu zarządzania komunikacją. Równocześnie konsultant ma dostęp zarówno do historii rozmowy prowadzonej przez messengera, jak i historii kontaktów prowadzonych innymi kanałami, a także do wszystkich zgromadzonych danych dotyczących klienta czy użytkownika.

Integracja chat Messengera z systemem zarządzania relacjami z klientem (CRM)

Umieszczenie chat messengera na stronie i wykorzystanie wszystkich możliwości, jakie dają media społecznościowe, nie jest niczym trudnym. Wystarczy zwrócić się z tą sprawą do specjalistów, takich jak Thulium.com, którzy zajmują się m. in. również integracją social mediów z pozostałymi kanałami komunikacyjnymi w systemie CRM. Warto w tym przypadku wybierać rozwiązania kompatybilne ze sobą, które pozwalają na łatwą integrację wszystkich kanałów komunikacji, a sposób ich organizacji i zarządzania jest w pełni dostosowany do naszych potrzeb.