4 sposoby na reklamę salonu samochodowego
Reklama online ma obecnie kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu nowych klientów. Ta strategia marketingowa stanowi jednak nie lada wyzwanie. Jeśli nie masz pomysłu, jak się do tego zabrać, skorzystaj z pomocy specjalisty.
SEO a płatna reklama
Istnieją dwa ogólne podejścia: SEO lub Google Ads. Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek pozwala łatwiej dotrzeć do odbiorców. Poprawia pozycję w wyszukiwarkach. Oznacza nie tylko wyższą pozycję w rankingu i większy ruch, ale też generowanie ruchu lepszej jakości. Ważną rolę odgrywa również lokalne SEO. W ten sposób łatwiej dotrzesz do mieszkańców.
Google Ads jest jedną z najlepszych opcji reklamowych dostępnych dla dealerów samochodowych. Tam, gdzie SEO jest czasochłonne i może nie przynieść zadowalających efektów, reklama w Google gwarantuje dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednym kliknięciem możesz zmienić swoją strategię. Im lepsze są Twoje reklamy, tym mniej płacisz.
Zalecanym podejściem jest stosowanie obu taktyk. Takie rozwiązanie zapewni optymalną obecność w rankingu wyszukiwania.
Google Moja Firma
Większość dealerów samochodowych przygotowała ofertę Google Moja Firma. Niektóre będą wymagać zgłoszenia/weryfikacji. Pamiętaj, że profil będzie oglądany przez potencjalnych klientów. Dlatego postaraj się zrobić na nich jak najlepsze wrażenie.
Wybierz kategorię, która najlepiej reprezentują Twoją firmę. Jeśli nazwa miejscowości nie znajduje się w oficjalnej nazwie firmy, nie dodawaj jej do wpisy. Upewnij się, że Twoje imię i nazwisko, adres i numer telefonu są zgodne z danymi kontaktowymi zamieszczonymi na stronie. Pamiętaj, żeby wpisać numer komórki. Wtedy potencjalny klient skontaktuje się z Tobą bezpośrednio. Jeśli chcesz, możesz też wybrać opcję wirtualnej wycieczki po salonie.
Nowoczesne ramki pod tablice rejestracyjne
Coraz większą popularnością cieszą się ramki pod tablice rejestracyjne. Stanowią doskonałe narzędzie marketingowe. Wyróżniają się wysoką jakością i przystępną ceną. Do ich produkcji wykorzystano najnowsze technologie. Są niezwykle wytrzymałe. Możesz na nich umieścić dużą ilość informacji. Ramki wykazują wysoką odporność na czynniki pogodowe i myjnie. Pasują idealnie do wszystkich typów pojazdu.
Reklama w mediach społecznościowych
Kampanię reklamową możesz zacząć od Facebooka. Podejdź jednak do niego tak, jak do każdej platformy społecznościowej. Określ swoje cele, przygotuj teksty, wykonaj testy i sprawdź wyniki. Możesz też wygospodarować budżet na reklamę na FB. Unikaj typowych wiadomości zorientowanych na sprzedaż. Postaraj się zaangażować odbiorców. Zmierz poziom ich zaangażowania. Poznaj swoją grupę docelową, jej potrzeby i oczekiwania.
Linkedin jest luźno określany jako profesjonalna wersja Facebooka. Zrzesza mniejszą liczbę członków, ale ma bardziej konkretny cel. Utwórz profil swojej firmy i zoptymalizuj listę usług. Przygotuj szczegółowe opisy i aktualizuj oferty promocyjne. Pamiętaj, że ofertę kierujesz przede wszystkim do klientów biznesowych.
Twitter jest kolejną popularną platformą społecznościową. W wielu przypadkach może okazać się przydatna.