Konkursy marketingowe - co daje uczestnictwo w nich?
Uczestnictwo w konkursach kojarzy się głównie z profitami w postaci nagród, które mogą przybierać różne postaci. Czasami pieniężne, innym razem rzeczowe, a jeszcze innym wyjazd na stypendium, szkolenie, w podróż życia. Jednak nie tylko nagrody powinny zachęcać do aktywności w takich przedsięwzięciach.
Zadania konkursowe
Różnego rodzaju konkursy pojawiają się głównie w Internecie, co jest ogromną wygodą, bo zgłosić może się każdy, kto ma dostęp. Informacja o kolejnych inicjatywach rozchodzą się z prędkością światła, wszystko dzięki udostępnieniom. Na portalach społecznościowych odbywa się mnóstwo ciekawych konkursów, często wystarczy wykonać pracę na dany temat. Następnie jest ona oceniana przez niezależne jury, innych użytkowników portali, znajomych, którzy mogą zagłosować. Bardzo ciekawą sprawą są konkursy marketingowe, w których czasami wymogiem jest bieżące prowadzenie social mediów oraz blogów tematycznych. Czasami tak proste teoretycznie zadanie może przerosnąć uczestnika, nie każdy ma w sobie tyle samozaparcia i cierpliwości w dążeniu do celu. Z tego powodu zmniejsza się konkurencja. Poprzez wykonanie pracy konkursowej, czy zadania poznaje się nie tylko siebie i swoje możliwości, ale również można zainspirować się innymi realizacjami. To kolejna bardzo istotna zaleta uczestnictwa w konkursach. Prowadząc jakąkolwiek działalność w sieci należy liczyć się z pokazywaniem siebie, swojego życia szerokiej publiczności. Zgłaszanie się do konkursów może wpłynąć na wzrost liczby osób zainteresowanych publikowanymi treściami. Zdobycie nowych czytelników, obserwatorów jest bardzo cenne, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja jest ogromna.
Co dają konkursy?
Zapewne wiele osób wychodzi z założenia, że konkursy są zbędne, nie jest to prawidłowy tok rozumienia, może niektórych zniechęcić. Jest wprost przeciwnie, obserwowanie konkurencji w każdej branży prowadzi do odświeżania swoich pomysłów. Być może ktoś zainspiruje się pracą innej osoby i znajdzie nowy cel swojej działalności. Warto zdawać sobie sprawę, że konkursy przynoszą profity nawet po rozstrzygnięciu, nowi odbiorcy zazwyczaj zostają na stałe. Ponadto mając okazję wziąć udział w konkursie zdobywa się kontakty w branży. Nawet brak miejsca na podium nie przekreśla szans na podpisywanie nowych umów, kontraktów, wejścia w długofalową współpracę. W marketingu istotna jest znajomość różnych technik, im bardziej nowoczesne, tym lepiej. Podczas przygotowań do wywiązania się z zadania konkursowego można zdobyć ogromną wiedzę, która zostaje już na zawsze. Cały czas pojawiają się nowatorskie pomysły, dlatego trzymanie ręki na pulsie jest zawsze uzasadnione. Organizatorzy czasami wyłaniają wyróżnione prace, które może nie były idealne, ale miały w sobie to coś, co zasługuje na docenienie. Konkursy zawsze były i będą fajną sprawą, już od dziecięcych lat rodzice zachęcają swoje pociechy do uczestnictwa. To rodzaj zdrowej rywalizacji, która zawsze jest mile widziana i rozwija na wielu płaszczyznach dalszej edukacji.