Pozycjonowanie Francja - co warto o nim wiedzieć?
Francuski jest dziesiątym najczęściej używanym językiem na świecie, a Francja znajduje się na piątym miejscu na świecie pod względem rozwoju gospodarczego. Plasuje się na trzecim miejscu, zaraz po Wielkiej Brytanii i Niemczech, pod względem korzystania z Internetu. Wejście na francuski rynek ze swoją stroną internetową jest więc bardzo opłacalne.
Pozycjonowanie we Francji – kwestie historyczne
W 1982 r. we Francji pojawił się system Minitel, który opierał się na wideotekście. Początkowo pełnił on funkcję książki telefonicznej, a następnie został wykorzystany do obsługi bankowości. Popularność tej technologii spowodowała opóźnienie francuskiego sektora marketingu wyszukiwarek internetowych w porównaniu do Wielkiej Brytanii i krajów skandynawskich.
Dziś Francja zajmuje jednak czołowe miejsce w rankingach ukazujących liczbę użytkowników Internetu. Według danych wyszukiwarek używa blisko 56 mln osób, co daje 86,4% ogółu mieszkańców tego kraju. Warto więc zadbać o wysoką pozycję swojej strony w wyszukiwarkach, aby dotrzeć do ich jak największej liczby użytkowników Internetu we Francji.
Pozycjonowanie Francja – jak to dobrze zrobić?
We Francji wśród wyszukiwarek prym wiedzie Google, z której korzysta blisko 96% użytkowników. Pozycjonując stronę we Francji warto zwrócić na kilka aspektów:
- Francuzi wyszukują frazy w ojczystym języku– należy unikać zbitek wyrazowych w innych językach. Zamiast nazw anglo-francuskich czy polsko-francuskich warto postawić wyłącznie na frazy francuskie.
- Nie tłumacz słów kluczowych bezpośrednio na francuski– tłumacząc polskie frazy należy sprawdzić, jakie ich synonimy są najczęściej stosowane. Dotyczy to zarówno mowy oficjalnej, jak i potocznej.
- Różnicuj frazy według regionów– dobierając słowa kluczowe warto mieć na uwadze, że mogą się one różnić w zależności od regionu. Warto uwzględnić różne frazy nazywające ten sam produkt, aby trafić do jak najszerszego grona odbiorców.
- Miej na uwadze długość frazy kluczowej– tłumacząc słowa i frazy kluczowe niekiedy okazuje się, że w języku francuskim są one dłuższe. Warto mieć to na uwadze tworząc content.
- Pomoc native speakera – podczas pracy nad stroną w j. francuskim warto skorzystać z wsparcia osoby, dla której francuski jest językiem ojczystym. Dzięki temu tłumaczenie strony uwzględni także kwestie slangowe i kulturowe.
- Umiejętny linkbuilding– w pozycjonowaniu we Francji ogromną rolę odgrywa budowanie bazy linków. Warto starać się uzyskać jak najwięcej wysokiej jakości odniesień do strony, aby plasowała się jak najwyżej w wyszukiwarkach. Budując bazę linków powinniśmy także zwrócić uwagę na to, które serwisy cieszą się we Francji największą popularnością. W biznesie prym wiodą Viadeo i LinkedIn. Dla prywatnych użytkowników najważniejszy jest Facebook, Google+ i Tweeter. Na dalszych pozycjach znajdują się natomiast Youtube, LinkedIn, Instagram i Myspace.
Aby dobrze zaprezentować swoją stronę francuskim odbiorcom warto zadbać o jej odpowiednie przygotowanie, optymalizację treści i poprawność językową. Pozycjonowanie we Francji wymaga także znajomości specyfiki języka jej poszczególnych regionów i kultury.