Najpopularniejsze narzędzia do Social media
Social media to jedno z najpopularniejszych medium marketingowych w dzisiejszych czasach. Szybki dostęp do wielu zainteresowanych użytkowników to wystarczający powód, aby praktycznie każda marka mogła zaistnieć na Facebooku, Twitterze lub LinkedIn. Nie bez znaczenia są również narzędzia social media, które znacznie ułatwiają oraz przyśpieszają pracę.
Jakie są najpopularniejsze narzędzia social media?
Pierwszym z nich jest Hootsuite, czyli narzędzie do monitorowanie aktywności marki w różnych portalach społecznościowych. Od tego momentu w jednym miejscu będziemy mogli generować raporty związane z naszą firmą w social media oraz reagować w sytuacjach kryzysowych. Hootsuite oferuje dwa pakiety: bezpłatny oraz PRO. Pakiet darmowy obejmuje śledzenie zazwyczaj tylko trzech profili społecznościowych. Pakiet PRO oferuje śledzenie aż 50 profilów. Dodatkowo tylko w pakiecie płatnym można generować raporty, który zbiorą wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.
Inną istotną rzeczą w przypadku tego narzędzia jest możliwość wrzucania postów na profile społecznościowe bezpośrednio z panelu Hootsuite. Nie ma zatem konieczności logowania się na kolejne portale social media. Od teraz wszystko zrobimy za pomocą Hootsuite.
Drugim narzędziem do śledzenie wzmianek o marce w social media jest Buffer. Oferuje ono usługi bardzo podobne, jak w przypadku Hootsuite, lecz zdaniem wielu użytkowników, odznacza się znacznie lepszym i przejrzystym interfejsem przez co w hierarchii Buffer oraz Hootsuite stoją bardzo blisko siebie. Jedną z głównych wad tego narzędzia jest brak polskiej wersji językowej. Nie powinno to jednak stanowić problemu dla zaawansowanego marketingowca, który znajomość języka angielskiego powinien mieć opanowany w stopniu co najmniej podstawowym.
Trzecim narzędziem do śledzenie portali społecznościowych jest Wisetrends. Jest to polski produkt, który oprócz generowania raportów o stanie autorytetu danej marki, umożliwia również wygenerowanie propozycji, co można zmienić w funkcjonowaniu danego konta, aby było ono jeszcze bardziej atrakcyjne dla użytkowników. Jedną z głównych wad Wisetrends jest możliwość monitorowania tylko Facebooka, co jednak nie powinno nikogo odrzucać, gdyż portal stworzony przez Marka Zuckerberga należy do jednego z najpopularniejszych.
Czy warto z nich korzystać?
Narzędzia social media mają zazwyczaj darmowe wersje trial, które pozwalają na korzystanie z pełnych wersji narzędzi przez określony czas. Jest to zatem doskonały moment na przetestowanie narzędzi i podjęcie decyzji, które z nich wybierzemy w wersji płatnej. Jest to bardzo ważna decyzja, która powinna mieć swoje miejsce w strategii marketingowej.
Dlaczego te narzędzia nie należą do najtańszych?
Wszystkie narzędzia social media są tworzone przez duże firmy, które zatrudniają mnóstwo osób do tworzenia oraz rozbudowywania aplikacji. Bardzo często mimo wysokich cen, producenci zarabiają na tym bardzo małą marżę, gdyż sporo pieniędzy jest wydawana na bezpieczeństwo i niezawodność aplikacji.
Partnerem artykułu jest firma MarketingLink prezentująca nowinki z social media - więcej na marketinglink.pl.