W jaki sposób zarabiać na usługach IT?
Prowadzenie firmy związanej z Internetem i szeroko pojętym IT może przybierać rozmaite postacie, np. domeny internetowe, hosting, strony internetowe i e-commerce, a także marketing internetowy.
Dwa kanały dystrybucji
Jeśli chcesz się zająć sprzedażą usług IT możesz wybrać odpowiedni kanał dystrybucji. Do dyspozycji masz kanał dealerski lub resellerski. Nawiązując współpracę z konkretnym dostawcą weź pod uwagę kilka kwestii:
- konstrukcja umowy,
- proponowany system prowizyjny,
- odpowiednie wsparcie motoryczne,
- dostęp do przydatnych narzędzi.
Jeśli nie masz jeszcze pomysłu lub odpowiednich środków na rozkręcenie własnej firmy, zawsze możesz skorzystać z programu dealerskiego lub resellerskiego. Im więcej usług będziesz oferował, tym większa szansa na dobry zarobek. Dlatego, zanim nawiążesz współpracę z dostawcą, koniecznie sprawdź, ile usług oferuje. Możesz osiągnąć spory sukces w branży, jeśli zadbasz o kompleksową, komfortową “logistycznie” i precyzyjnie powiązaną z cross sellingiem sprzedaż.
Reseller czy dealer
Podstawową różnicą między resellerem a dealerem jest marka, pod którą możesz oferować konkretne usługi. Jeśli będziesz resellerem, oferujesz usługi pod swoją własną nazwą. Możesz też wykorzystać swoje logo i dane firmowe. Nie będziesz miał problemów z przedstawianiem usług jako własnych. Masz też swobodę w ustalaniu ceny. Problemem może być to, że jesteś całkowicie odpowiedzialny za obsługę klienta. Usługi kupujesz po cenach hurtowych, a potem możesz je dowolnie modyfikować. Poziom obsługi klientów powinien być zbliżony do konkurencji. Możesz też zaoferować coś specjalnego. Rozpoczynając działalność, możesz wnieść niewielki wkład. Pamiętaj, że koszty będą rosnąć wraz z rozwojem firmy i liczbą klientów.
Jeśli zdecydujesz się być dealerem, działasz pod marką danego dystrybutora i operujesz cenami, które ustalił. Najważniejszą zaletą takiego rozwiązania jest to, że Twoim zadaniem jest zdobycie klienta, a jego obsługą zajmuje się już dostawca. Dlatego możesz poświęcić swój czas na pozyskiwanie nowych klientów.
Jak wygląda dobry projekt dealerski?
Profesjonalny program dealerski powinien składać się z kilku elementów:
- projektu,
- wyznaczonych celów i zdefiniowanych priorytetów,
- potencjalnej grupy docelowej,
- konkretnych procedur sprzedażowych i terytorialnych.
- właściwych metod cross sellingu,
- określonych produktów wchodzących w skład programu.
Cross selling jest skuteczną metodą, pozwalającą zwiększyć sprzedaż, a równocześnie zmniejszającą koszty i czas potrzebny na zdobycie nowych klientów.