Marketing w małej firmie

Dzisiejszy rynek jest dla małych firm okrutny. Konkurencja jest na tyle duża, że nieustannie trzeba dbać o wysoką jakość swoich usług oraz odpowiednią komunikację z klientem, aby nie zrobiła tego konkurencja. Ten problem dotyczy zarówno wielkich korporacji, jak i małych firm. W obydwu przypadkach stosowane są nieco inne metody marketingowe, co siłą rzeczy wiąże się z proporcjonalnie innym budżetem. Niemniej małe firmy mogą pozwolić sobie na zainwestowanie w różnego rodzaju akcesoria i gadżety reklamowe.

Czym różni się marketing w dużej i małej firmie

Metody komunikacji z klientem wyglądają zupełnie inaczej w korporacjach, niż w małych firmach. Wiąże się to z zupełnie inną strukturą organizacyjną, innym budżetem i innymi celami. Niemniej pewne schematy można przełożyć z korporacji, do nie wielkich biznesów. Trzeba je tylko odpowiednio zaadaptować i odpowiednio użyć. Tak samo ja wielkie firmy używają artykułów i gadżetów reklamowych, mogą to również robić drobne przedsiębiorstwa.

Oczywiste jest, że tylko dla największych graczy na rynku zarezerwowane są, te najbardziej spektakularne formy promocji. Małej firmy nigdy nie będzie stać na reklamę w telewizji lub ogólnokrajowej gazecie. Tak samo, organizacja wielkich imprez pod patronatem marki, raczej jest poza zasięgiem firmy, zatrudniającej kilka lub kilkanaście osób.

Jak przełożyć działania dużych firm, na drobny biznes

Reklama w telewizji odpada. Jednak dzisiejsza technologia i swobodny dostęp do specjalistów pozwala na swobodne wyprodukowanie, wysokiej jakości materiału wideo i wrzucenie do go sieci. Jest to niezwykle popularna i skuteczna metoda. Niewielkim kosztem można stworzyć wideo, które dotrze do wielu osób, zainteresowanych danym produktem. Takie wideo można po prostu stworzyć i opublikować lub dodatkowo zainwestować w jego płatną promocję

O ile reklamowanie w gazetach jest drogie, to reklamowanie się na portalach internetowych lub w sieciach afiliacyjnych, można zacząć dysponując minimalnym budżetem. Właściwie to jest to rozwiązanie dostępne od ręki, dla niemal każdego przedsiębiorcy.

Dokładając do tych działań odpowiednie akcesoria i gadżety reklamowe, można osiągnąć niesamowite wyniki, relatywnie niskim kosztem. Takimi akcesoriami, mogą być chociażby firmowe koszulki, w których przedsiębiorca występuje w wideblogu lub na zdjęciach. Jeszcze do niedawna była to niedoceniona forma promocji, jednak teraz już nikt nie ma wątpliwości, że jest to marketing na miarę XXI wieku. Jego niewątpliwą zaletą jest niski próg wejścia, gdyż tego rodzaju działania, można zacząć dysponując minimalnym budżetem.

Marketing w małej firmie

Akcesoria i gadżety reklamowe

Ciekawą opcją jest również organizowanie konkursów na mediach społecznościowych, lub na innych portalach i wysyłanie gadżetów firmowych do zwycięzców. Mogą to być kalendarze, kubki lub inne, tego typu produkty, z firmowym logo.

Są one bardzo łatwo dostępne, gdyż artykuły i gadżety reklamowe w Versus-Reklama.pl. można je zamówić w Internecie, już w niewielkiej ilości.