Jak zaprojektować skuteczną ulotkę reklamową?
Druk reklamowy w formie ulotek to wciąż jedna z najpopularniejszych form promowania swoich usług. Korzystają z nich zarówno duże, jak i małe firmy, które pragną szybko dotrzeć ze swoich przekazem reklamowym do szerokiego grona odbiorców i zainteresować ich swoją ofertą. Aby ulotki dobrze spełniły swoją rolę, muszą być właściwie przygotowane. O czym warto wiedzieć projektując taki druk reklamowy?
Jakie informacje powinny znajdować się na ulotce?
Większość firm sądzi, że na ulotce wystarczy zamieścić informację o promocji oraz dane firmy, aby klienci chętnie skorzystali z ich usług. Nic bardziej mylnego! Aby reklama w formie ulotki była skuteczna, musi przyciągnąć uwagę oraz zainteresowanie potencjalnego klienta. Dane teleadresowe firmy oraz informacja o promocji nie są w tym wypadku wystarczające. Prawidłowo wykonana ulotka powinna zawierać chwytliwe hasło reklamowe, które zaciekawi konsumenta oraz na dłuższą chwilę skupi jego uwagę.
Hasło na ulotce powinno informować odbiorcę o korzyściach, jakie osiągnie, jeśli zdecyduje się na skorzystanie z reklamowanej oferty. Korzyści powinny być znaczące oraz natychmiastowe. Może być to np. zwrot pieniędzy w przypadku niezadowolenia z usługi, kupon zniżkowy na asortyment lub dodatkowy gratis do zakupu po okazaniu ulotki. Dzięki temu odbiorca nie wyrzuci ulotki do najbliższego kosza tylko zachowa ją na dłużej. Im dłużej z kolei ulotka będzie przechowywana, tym więcej osób będzie miało szansę ją zobaczyć.
Bardzo ważnym elementem, który powinien znajdować się na każdej prawidłowo opracowanej ulotce, jest termin ważności oferty oraz wezwane do wykonania określonej czynności. Ograniczone czasowo oferty zachęcają odbiorców do szybszej reakcji oraz pozwalają uniknąć sytuacji, w której zostanie ona zwyczajnie zapomniana. Wezwanie do akcji z kolei zachęca do wykonania najważniejszego kroku – odwiedzenia firmy lub nawiązania z nią kontaktu.
Od pomysłu do gotowego projektu. Jak powinna wyglądać skuteczna ulotka reklamowa?
Prawidłowo przygotowany druk reklamowy w formie ulotki powinien być czytelny, estetyczny oraz dopasowany do wizerunku firmy. Ładnie zaprojektowane ulotki zachęcają odbiorców do bliższego zapoznania się z ich treścią oraz skutecznie przyciągają uwagę. Ulotka nie może być jednak zbyt przeładowana ani pod względem kolorystycznym i graficznym, ani ilością informacji. Treść powinna być czytelna i przedstawiona w zwięzły sposób, aby odbiorca poświęcił zaledwie chwilę na zapoznanie się z nią.
Ulotki mogą przybierać rozmaite formy począwszy od klasycznych druków reklamowych w postaci jednej kartki w formacie A5, poprzez ulotki składane na pół, a kończąc na ulotkach w różnych ciekawych kształtach i formach. Wybór odpowiedniego stylu oraz wyglądu ulotki zależy od budżetu, charakteru działalności firmy oraz osobistych upodobań. Projektując ulotkę warto jednak zachować pewien umiar i pamiętać, że w reklamie często mniej znaczy więcej, a najbardziej skomplikowane rozwiązania zwykle są mniej skuteczne od tych prostych. Realizację ulotek oraz innych form druku reklamowego można zlecić na stronie: https://www.reklama.pl/zlecenia/druk-i-poligrafia.