Impreza dla pracowników na koszt firmy
Każdy pracodawca, który chce dbać o dobrą atmosferę pracy, prędzej czy później, będzie musiał zorganizować imprezę integracyjną dla pracowników. Powstaje pytanie, czy taka impreza może być zorganizowana na koszt firmy?
Co może być wliczone w koszt firmy?
W koszt firmy mogą być wliczone wszelkie elementy imprezy, które wiążą się z edukacją pracowników lub możliwością ich wspólnej integracji. Według polskiego prawa, te dwie rzeczy znacząco wpływają na efektywność i zgranie zespołu, przez co wyniki całej firmy mogą wzrosnąć. Jest to oczywiście w 100% normalne, gdyż wtedy rośnie PKB naszego kraju, oraz stajemy się coraz bardziej interesującymi dla inwestorów z innych krajów.
Co nie może być wliczane w koszty firmy?
Z całą pewnością alkohol nigdy nie może być wliczany w koszty firmowe, podczas organizacji imprez firmowych. Jest to jedynie dodatek, który nie sprawia, że obroty firmy w przyszłości znacząco się zwiększą. Dlatego też, kategorycznie należy wykluczyć alkohol z wliczania go w koszty firmowe. Również inne dodatki na imprezach, powinny być wcześniej omówione z główną księgową firmy. Być może nie mamy wystarczającej wiedzy i zawsze warto podpytać się bardziej doświadczonych osób w tym temacie.
Organizacja imprezy integracyjnej dla pracowników, może być naprawdę sporym wyzwaniem, nie tylko z punktu widzenia organizacji, ale również ze strony rozliczania kosztów imprezy na korzyść firmy. Na samym początku, najlepiej jest zaplanować wszystkie wydatki związane z tą imprezą i udać się do działu do księgowości, aby przedyskutować możliwość wrzucenia części wydatków w koszty firmy. Być może, księgowość odrzuci część wydatków. Jest to jednak najmniejszy problem. Gdyby pojawiły się w przyszłości jakieś nieścisłości, bardzo prawdopodobnym jest, że moglibyśmy się spodziewać kontroli z Urzędu Skarbowego, celem weryfikacji nieprawidłowości. Jak wiemy, wiąże się to często ze stresem, gdyż Urząd Skarbowy zawsze ma za zadanie udowodnienie firmie, że działa ona na szkodę państwa. A co za tym idzie, pracodawca może spodziewać się kary finansowej za wszelkie nieprawidłowości, związane z prowadzeniem wydatków w firmie. Warto tego unikać.