Czy warto zainwestować w sklep internetowy?
Każdy z nas chciałby dobrze zarabiać. Marzeniem wielu osób jest praca, która przynosi spełnienie i satysfakcję. Miej odwagę, by dążyć do celu i stworzyć własną firmę. Podbij rynek e-commerce i zarabiaj pieniądze! Pracuj kiedy chcesz i gdzie chcesz! Dlaczego warto inwestować w sklep internetowy? Oto kilka powodów.
1. Założenie sklepu internetowego nie jest takie trudne
Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem własnego biznesu, najlepiej zdecydować się na sprzedaż produktów za pomocą internetu. Nie wiesz od czego zacząć? W sieci znajduje się mnóstwo artykułów, które podpowiadają jak stworzyć własny e-biznes. Ten wielki krok jest możliwy dzięki nowoczesnym rozwiązaniom gotowym od ręki. Decydując się na profesjonalne przygotowane oprogramowanie sklepu internetowego, w łatwy sposób będziesz mógł zoptymalizować cały biznes i zautomatyzować sprzedaż.
2. E-biznes nie generuje wysokich kosztów działalności gospodarczej
Dla początkujących firm najlepszym rozwiązaniem będzie uruchomienie sklepu internetowego w prostym modelu typu SaaS (Software as a Service). Jego koszt oscyluje w granicach kilkudziesięciu złotych, więc weryfikując biznesowy pomysł unikniemy wysokich kosztów na sam początek. Dla większych firm dedykuje się inne platformy np. Prestashop lub Magento, których koszty są wyższe. Prowadząc sklep internetowy nie musimy ponosić dodatkowych kosztów związanych z wynajmem lokalu. Obsługa może zostać zredukowana do minimum za pomocą outsourcingu logistyki, gdzie płacimy wtedy tylko za konkretny efekt np. ilość wysłanych zamówień + koszty magazynowania, które są znacznie niższe niż w tradycyjnym modelu
3. Rozwój e-handlu
Istotnym powodem, dla którego warto założyć własny sklep internetowy jest szybkość rozwoju e-handlu na całym świecie. W Polsce całość przychodów generowanych w on-line wynosi około 5-6% całości sprzedaży detalicznej. W Europie liderem na rynku e-commerce jest Wielka Brytania. Handel w sieci ciągle się rozwija. Zakupy przez internet są wygodne i dzięki nim możemy zaoszczędzić czas. Warto stworzyć własnu biznes on-line, póki jeszcze nie jest za późno. Konkurencja nie śpi.
4. Klienci na wyciągnięcie ręki
Sklep stacjonarny działa w danej lokalizacji, przez co jego potencjał sprzedażowy jest ograniczony. Z kolei sprzedaż w sieci sprawia, że potencjał ten nie jest limitowany. Jedynymi ograniczeniami mogą być budżet i brak pomysłu na rozwój. Dobry plan na prowadzenie e-biznesu jest kluczem do sukcesu oraz pozyskania jak największej ilości klientów, do których będziemy mogli dotrzeć nawet na koniec świata.
5. Strategia multichannel lub omnichannel
Jeśli ktoś prowadzi sklep stacjonarny, świetnym pomysłem na rozkręcenie biznesu może okazać się uruchomienie kanału on-line. Czym jest więc ten multichannel i omnichannel? Jest to sprzedaż z wykorzystaniem obu kanałów zarówno online jak i offline. Ważne, by oba kanały zostały zintegrowane, w taki sposób, aby klient miał zapewnione spójne doświadczenie zakupowe czyli właśnie omnichannel.