Angielski przydatny na co dzień
Prowadząc firmę, szczególnie związaną z handlem, zawieraniem umów, czy też prowadzeniem negocjacji (także z kontrahentami międzynarodowymi), należy spodziewać się konieczności opanowania języka obcego. Zdecydowana większość wszystkich negocjacji, czy też spotkań biznesowych, opiera się na prowadzeniu rozmów w języku angielskim. Czy zatem angielski w biznesie, różni się od tego tzw. potocznego? Owszem, jednak tych różnic nie ma aż tak dużo, jak można byłoby się spodziewać.
Podstawowe różnice
Podstawową różnicą, jaka może się tu pojawić, jest branża, w której pracujesz. Konieczne będzie stosowanie specjalistycznego słownictwa, wyrażeń, czy też odpowiedniej branżowej etykiety, dostosowanej do danego środowiska.
Coraz bardziej popularne, stają się odpowiednie kursy Bussines English, które mają na celu profesjonalne przygotowanie uczestników, do dalszej pracy w firmie. Kursanci mają zapewnione zajęcia np. z pisania maili zgodnie z etykietą, prowadzenia negocjacji, czy nawet zrozumienia różnic kulturowych, jakie mogą się pojawić w ramach spotkań z zagranicznymi partnerami.
Kursy, w trakcie których pracownicy mają możliwość zdobywania wiedzy w zakresie języka biznesowego, są spotykane w dużych firmach, ale także i w małych przedsiębiorstwach, nastawionych zwłaszcza na kontakty międzynarodowe. Pracownicy w ramach takich kursów, mają możliwość zapoznania się ze słownictwem związanym stricte z ich branżą, a lektor prowadzący zajęcia, poza wiedzą teoretyczną, prowadzi także ćwiczenia odwzorowujące realne sytuacje, jakie mogą wystąpić w danej firmie, są to np. scenki z symulacją rozmów telefonicznych.
Z jakich kursów skorzystać
Można również skorzystać z kursu Bussines English, w jednej z dostępnych szkół językowych, lub skorzystać z podręczników, dostępnych w księgarniach, czy Internecie i uczyć się samodzielnie. Taka nauka opiera się często na fiszkach, czy też na zestawach ćwiczeń, które pozwalają nie tylko opanować słownictwo, ale także ćwiczyć wymowę i rozumienie ze słuchu. Niejednokrotnie, do materiałów dołączone są nagrania na płytach CD, lub ścieżka do nich, podana w formie linku, do wpisania na stronie wydawcy.