Strona internetowa jako forma promocji firmy

W ramach dzisiejszych działań marketingowych stron internetowa powinna być na absolutnym szczycie w hierarchii. To właśnie na nią będą wchodzić użytkownicy z różnych kanałów marketingowych jak np. social media, reklamy Google Ads, czy ulotki reklamowe. Jak zatem wykonać stronę tanio i bez stresów oraz aby promocja firmy dobrze rozprzestrzeniała się w Internecie?

Czy opłaca się wydać sporo pieniędzy na stronę internetową?

Na to pytanie może być tylko jedna odpowiedź - tak. Strona internetowa to zazwyczaj jednorazowy wydatek. W późniejszym czasie będą oczywiście przychodziły aktualizacje, lecz ich koszty nie będą tak wysokie. Oprócz samego stworzenia strony internetowej należy również pamiętać o zakupie i odnawianiu domeny i serwera, na której będzie postawiona witryna. Bez tych dwóch rzeczy nasza strona nie będzie widoczna w Internecie.

Początkujący przedsiębiorcy często dziwią się, dlaczego ich witryna kosztowała bardzo dużo pieniędzy, skoro zawiera ona tylko podstawowy szablon i niezbyt dużo animacji. Prawda jest taka, że w koszt postawienia witryny wchodzi nie tylko zaprogramowanie strony internetowej, ale również jej koncepcja. Osoby odpowiedzialne za budowanie stron muszą w pierwszej kolejności zapoznać się z działalnością firmy, a następnie zaprojektować szkic witryny, który zostanie podesłany do klienta. Dopiero po jego akceptacji programista będzie mógł zacząć tworzyć stronę. Jest to często złożony proces, który wymaga sporo umiejętności oraz mnóstwo czasu, aby nie popełnić błędów już na etapie projektowania strony.

Strona internetowa jako forma promocji firmy

Czy mogę zrobić stronę samemu?

Część przedsiębiorców stawia na samodzielną naukę tworzenia stron i decydują się na postawienie własnej witryny od A do Z. Promocja firmy jest wtedy skupiona głównie na wewnętrznych działaniach marketingowych, a nie na zlecaniu zadań na zewnątrz, czyli do innych firm. Ma to sporo korzyści. Właściciel firmy sam może decydować o tym, co strona będzie zawierała oraz jak będzie wyglądała po zakończeniu prac. Z drugiej strony należy pamiętać, że postawienie własnej witryny to nie kwestia kilku dni, lecz nawet tygodni lub miesięcy. Każdy projekt internetowy to problemy, które należy rozwiązać, a takie przytrafią się z całą pewnością.

Promocja firmy w Internecie powinna w dużym stopniu opierać się na stronie internetowej. Bez tego nie będzie można wykonać szeregu innych działań, które mogłyby przynieść spore zyski, lecz bez witryny internetowej staną się kompletnie bezużyteczne. Warto zawsze pamiętać o tym już na początku działań marketingowych w firmie.