Kiedy dropshipping się opłaca?

Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż w Internecie, musisz mieć profesjonalną stronę internetową, towary i powierzchnię magazynową. Ciekawą i popularną alternatywą jest dropshipping.

Czym jest dropshipping?

Dropshipping jest modelem sprzedaży internetowej. Jako właściciel sklepu internetowego nie musisz dysponować towarem. Twoja rola sprowadza się przede wszystkim do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. W skrócie, prowadzisz sklep internetowy (albo konto na serwisie aukcyjnym, np. Allegro), ale realizacją zamówienia i wysyłką zajmuje się już hurtownia dropshippingowa. Kiedy klient kupi coś w Twoim sklepie, zamówienie przekazujesz zamówienie do swojego dostawcy, który pasuje i wysyła towar bezpośrednio do klienta.

 Kiedy dropshipping się opłaca? 

Dwa typy dropshippingu

Wyróżniamy dwa rodzaje współpracy z dostawcą:

  • Pośrednictwo-tutaj jesteś tylko pośrednikiem. Oficjalnie transakcja sprzedaży jest zawierana między dostawcą a klientem. To dostawca zajmuje się wystawianiem faktur i jest całkowicie odpowiedzialny za sprzedaż.
  • Samodzielna sprzedaż-to Ty zawierasz transakcję z klientem. W tym przypadku jesteś odpowiedzialny za reklamacje i zwroty. Wystawiasz faktury klientom.

Pierwsza forma współpracy może się początkowo podobać, ale w praktyce często jest kłopotliwa. Zwłaszcza wtedy, gdy chcesz współpracować jednocześnie z kilkoma dostawcami. Wówczas klient otrzymuje osobno faktury od każdego dostawcy. Dlatego może pojawić się duży problem z rozliczaniem faktur. Na dokumencie znajdzie się niższa kwota niż ta zapłacona przez klienta. Nie będzie na nim uwzględniona Twoja marża.

 Kiedy dropshipping się opłaca? 

Czy dropshipping jest dobrym rozwiązaniem?

Dropshipping jest ciekawą opcją, szczególnie dla tych osób, które chcą dopiero rozpocząć swoją przygodę z e-commerce. Wtedy oszczędzasz na zakupie towarów i wynajmie magazynu. Ograniczasz w ten sposób ryzyko. Składasz zamówienie dopiero wtedy, gdy klient kupi coś u Ciebie. Większe pieniądze możesz przeznaczyć na działania marketingowe lub rozwój sklepu.

Musisz też liczyć się z pewnymi wadami. Przede wszystkim nie masz bezpośredniej kontroli nad sposobem realizacji zamówienia. Jeśli będą jakieś problemy z wysyłką, Twój sklep na tym ucierpi. Dane co do dostępności towarów na magazynie mogą być nieaktualne. Wtedy istnieje ryzyko, że sprzedasz towar, którego nie ma na stanie. Dlatego dokładnie zastanów się nad zaletami i wadami dropshippingu.