Druk reklamowy wielkoformatowy solwentowy czy UV – którą technikę druku wybrać?

Druk reklamowy wielkoformatowy jest jedną z najchętniej wybieranych form reklamy. Pojawienie się nowych technik, coraz wydajniejszych urządzeń oraz rozwój nowoczesnych technologii sprawiają, że klienci mają duży problem z wyborem rodzaju druku. Do najpopularniejszych technik druku wielkoformatowego należy dziś druk solwentowy i druk reklamowy UV. Czym charakteryzuje się każda z tych technik i którą z nich warto wybrać?

Druk reklamowy wielkoformatowy – solwent twardy i miękki

Druk solwentowy to jedna z najtańszych i najpopularniejszych technik druku wielkoformatowego. Posiada bardzo szerokie możliwości zastosowania, co stawia ją na czele wśród aktualnie dostępnych technik drukowania. Druk solwentowy jest techniką drukowania opierającą się na wykorzystaniu tuszów rozpuszczalnikowych. W wyniku podgrzewania tusze wnikają w strukturę materiału. Druk solwentowy może być wykonany na różnych podłożach, co także stanowi jego niewątpliwą zaletę oraz sprawia, że jest to jedna z najbardziej uniwersalnych technik drukowania.

Druk solwentowy możemy podzielić na hard solwent, czyli twardy oraz light solwent, czyli solwent miękki nazywany także ekologicznym. Solwent twardy charakteryzuje się większą trwałością wykonywanych wydruków, ale także ich mniejszą dokładnością. Jest stosowany głównie do produkcji reklam, które będą narażone na uszkodzenia mechaniczne oraz wymagające warunki. Solwent twardy jest wykorzystywany do wykonywania reklam na plandekach samochodowych, przydrożnych tablicach, billboardach, siatkach mesh i innych.

Solwent miękki to z kolei druk reklamowy, który wyróżnia się większą dokładnością wydruków. Z tego powodu najczęściej jest wykorzystywany do produkcji reklam, w przypadku których priorytetem jest wysoka, wręcz fotograficzna jakość grafik. Solwent miękki znajduje swoje zastosowanie przy przygotowywaniu materiałów reklamowych na wystawy, gdzie materiały reklamowe zwykle oglądane z bardzo bliskiej odległości. Z jego udziałem powstają także plakaty wielkoformatowe, cityboardy, roll-upy, ścianki Pop Up i wiele innych.

Druk reklamowy wielkoformatowy solwentowy czy UV – którą technikę druku wybrać?

Druk reklamowy wielkoformatowy – wysoka jakość druku utrwalonego promieniami UV

Technika druku oparta na tuszach utrwalanych za pomocą promieni UV to jedna z najnowocześniejszych technik drukowania. Wyróżnia się ona bardzo wysoką, fotograficzną jakością wydruków oraz pozwala na nanoszenie grafik na różnego rodzaju materiały płaskie i transparentne. Druk reklamowy UV może zostać zrealizowany na szkle, płytach laminowanych, płytach wystawowych typu DiBond i TuBond i wielu innych.

Druk reklamowy wykonany za pomocą tuszów utrwalanych za pomocą promieniowania UV jest odporny na promienie UV, nie ulega niszczeniu pod wpływem trudnych warunków atmosferycznych oraz jest odporny na działanie niskich i wysokich temperatur. Jedyną jego wadą jest stosunkowo niska odporność na uszkodzenia mechaniczne – druk reklamowy UV jest bowiem podatny na ścieranie i niszczenie. Charakteryzuje się także wyższą ceną wykonania, co w przypadku reklamy wielkoformatowej również ma duże znaczenie.