Pozycjonowanie – czym jest?

Pozycjonowaniem nazywamy działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Najczęściej wykonywane jest wspólnie z działaniami SEO. Wpisując w wyszukiwarce Google dowolne hasło otrzymujemy listę stron, które według wyszukiwarki są najbardziej z nim zgodne. W ich uszeregowaniu pomaga pozycjonowanie.

Na czym polega pozycjonowanie?

Na szczycie wyników wyszukiwania oraz z boku znajdują się płatne wyniki wyszukiwania, czyli reklamy. Chcąc, aby nasza strona tam się znalazła, musimy opłacić usługę Google AdWords. Niżej znajdują się natomiast naturalne wyniki wyszukiwania, czyli strony, które znalazły się tam dzięki pozycjonowaniu.

SEM – co kryje się pod tym skrótem?

SEM to Search Engine Marketing, czyli marketing prowadzony w wynikach wyszukiwania. Są to działania wykonywane w ramach SEO, płatnej reklamy oraz pozycjonowania. Ich celem jest pozyskiwanie oraz monetyzacja ruchu na stronie internetowej.

Pozycjonowanie – czym jest?

Od czego zależy kolejność stron w wynikach wyszukiwania?

W wynikach wyszukiwania po płatnych reklamach plasują się strony, które zostały uznane za najbardziej pasujące do konkretnego zapytania. Za ich uszeregowanie odpowiada algorytm Google. Sposób jego działania nie jest do końca znany, ale wiadomo, jakie czynniki mają wpływ na to, że jedna strona znajduje się na wyższej pozycji niż inne. Jest ich ok. 200 i można podzielić je na 2 kategorie:

  • związane z treścią na stronie i jej działaniem– ile treści jest na stronie, obecność słów kluczowych w treści, częstotliwość aktualizacji, szybkość ładowania się strony oraz optymalizacja kodu HTML.
  • związane z popularnością strony w Internecie– linki do strony na innych witrynach, ich jakość oraz obecność w social media.

Jak skutecznie pozycjonować stronę www?

Pozycjonowanie możemy wykonać samodzielnie lub zlecić to firmie. Decydując się na takie działania należy mieć na uwadze, że należy je wykonywać zawsze. Pozycja strony może się bowiem zmieniać codziennie, na co wpływ mają zmiany algorytmu Google, działania konkurencji i wiele innych czynników. Oto kluczowe aspekty pozycjonowania:

  • właściwa architektura informacji na stronieopierająca się na linkowaniu wewnętrznym i indeksowaniu najważniejszych podstron;
  • optymalizacja adresów URL– słowa kluczowe powinny występować w adresie domeny i podstron;
  • linkowanie wewnętrzne– za jego pomocą można zwiększyć ruch na stronie i uzyskać wysokie wyniki w serpach;
  • nakierowanie na słowa kluczowe w linkowaniu wewnętrznym– należy używać linków z anchor tekstem zgodnym z najważniejszym słowem kluczowym. Powinno ono wystąpić także w znaczniku title linka;
  • treść zoptymalizowana pod kątem słowa kluczowego– słowo kluczowe powinno pojawić się kilka razu w treści, w nagłówkach oraz tytule strony. Słowa kluczowe należy odmieniać zgodnie z polską gramatyką;
  • unikalność treści– treści powinny być w 100% unikalne, nie należy ich kopiować;
  • kanibalizacja słów kluczowych– zjawisko, kiedy to samo słowo kluczowe zostaje użyte przy optymalizacji kilku podstron. W ten sposób jako pierwsza w wyszukiwarce może wyświetlić się podstrona, która nie jest najważniejsza. Aby tego uniknąć należy ograniczyć słowa kluczowe na mniej istotnych podstronach;
  • szybkość ładowania strony– szybkość ładowania się strony ma wpływ na pozycję w Google;
  • wersja mobilna strony – strona powinna poprawnie wyświetlać się także na smartfonach i tabletach.