Radzenie sobie z finansami w firmie

Według szacunków ekspertów aż 95% nowo założonych firm, bankrutuje zanim doczeka piątej rocznicy powstania. Wedle praktyków biznesu te szacunki są zbliżone do rzeczywistości, a osiągnięcie stabilnej pozycji na rynku jest niezwykle trudne i udaje się tylko nielicznym. Najczęstszym powodem tego, że firma upada nie jest brak kwalifikacji, ale zaniedbania w materii finansów w firmie, które powodują utratę płynności finansowej.

Brak odpowiedniej kalkulacji

Wiele trudnych sytuacji bierze się po prostu z braku kalkulowania. Początkujący przedsiębiorca wchodzi w rynek, którego nie zna, co wiąże się z niedoszacowaniem kosztów, które będzie musiał ponosić. Gdy do tego dochodzi fakt, że większość osób nie skupia szczególnej uwagi na tym, aby rzetelnie kontrolować przepływy pieniężne, wychodzi przepis na pewne bankructwo. I tego uniknąć należy zastosować się do kilku rad. Przede wszystkim nie należy wchodzić w zbędne koszty. Zrujnowanie finansów w firmie, już na samym starcie jest np. wzięcie leasingu na drogi samochód oraz zatrudnienie zbyt dużej ilości pracowników. Na takie rzeczy przyjdzie czas, na początku należy skupić się na pozyskiwaniu klientów i dbaniem o obszar swojej działalności.

Radzenie sobie z finansami w firmie

Po pierwsze inwestycja

Młody przedsiębiorca powinien robić sam tyle rzeczy, ile tylko potrafi, a nie zlecać wszystkiego firmom zewnętrznym. Skromny samochód i najtańszy telefon to wszystko, czego potrzeba na początku. Aby finanse w firmie się zgadzały, należy zapewnić stały dopływ klientów. W tym celu trzeba inwestować odpowiednie środki w reklamę. Dlatego pierwsze zarobione pieniądze, powinny być przeznaczone właśnie w ten obszar działania firmy. Należy też pamiętać, aby reklamować się z głową i nie przepłacać.

Tanie pozyskiwanie klienta, jest kluczem do długoterminowego sukcesu. należy dobrze przekalkulować opłacalność różnych form promocji aby pozyskiwać klientów w optymalny sposób, . Kolejnym ważnym aspektem dbania o finanse firmy, jest wypłacanie sobie określonej pensji, a nie swobodne dysponowanie wszystkimi środkami z konta firmowego. Takie działanie to pierwszy krok, aby popaść w kompletny chaos organizacyjny.