Marketing szeptany - co warto o nim wiedzieć?

Marketing szeptany uznawany jest za bardzo skuteczną gałęź marketingu. Polega na promowaniu danego produktu, usługi bądź marki w naturalny i nienachalny sposób, tak aby przyczyniać się do wywołania dyskusji na dany temat. Warto zwrócić uwagę na to, że prawidłowo wykonany marketing szeptany nie nakłania bezpośrednio do kupna produktu, a jedynie przedstawia zalety produktu, tak aby jak najlepiej dopasować je do kontekstu dyskusji. Pamiętajmy, że w przypadku marketingu szeptanego bardzo ważne jest również to, aby był on przeprowadzany w sposób etyczny.

Marketing szeptany – popularne rodzaje.

Wyróżniamy różne rodzaje marketingu szeptanego. Jednym z nich jest np. product seeding, który polega na dostarczeniu produktu blogerom lub influencerom, którzy wypróbowują go, a następnie dzielą się swoimi opiniami z obserwatorami i tym samym rozpoczynają na niego modę. Kolejnym popularnym rodzajem marketingu szeptanego jest community marketing, czyli inaczej promowanie produktu na forach czy też grupach społecznościowych, które odbywa się poprzez zaangażowanie się w różnego rodzaju dyskusje. Możemy spotkać się także z trendsettingiem, czyli wykreowaniem przez osoby wpływowe nowych trendów z wykorzystaniem danej marki, a także z brand bloggingiem, który do promocji produktu wykorzystuje strefę blogową danej osoby. Chętnie stosowanym rodzajem marketingu szeptanego jest również cause marketing zgodnie, z którym dana marka pragnąc umocnić swój autorytet bądź  też  chcąc zdobyć zaufanie klientów, angażuje się w wspieranie ważnych kwestii społecznych takich jak np. zdrowy styl życia czy ochrona środowiska.

Marketing szeptany - co warto o nim wiedzieć?

Jakie korzyści może osiągnąć firma dzięki marketingowi szeptanemu?

Przychylne opinie i rekomendacje w sieci pozytywnie wpływają na wizerunek danej firmy. Zyskuje ona na wiarygodności. Większe zainteresowanie daną marką to większy ruch na stronie, a to z kolei może znacząco poprawić sprzedaż. Dużą zaletą tego rodzaju marketingu jest również to, że nie wymaga on sporych nakładów finansowych. Jak powszechnie wiadomo dostęp do portali czy forów jest bezpłatny.