Dropshipping – krótki poradnik jak zacząć i odnieść sukces

Dropshipping to strategia działania sklepu internetowego, w której właściciel podmiotu handlowego nie zajmuje się fizyczną obsługą towaru i zamówień. Innymi słowy, sklep internetowy nie posiada w tym przypadku magazynu i nie wysyła produktów. Zadania te przejmują hurtownie dropshipping. Podpowiadamy, jak przygotować się do uruchomienia sklepu działającego w oparciu o dropshipping.

Działanie w modelu dropshipping - na czym polega?

Modelowy proces sprzedaży w sklepie dropshippingowym przebiega następująco:

  1. Klient składa i opłaca zamówienie.
  2. Sklep przekazuje zamówienie do hurtowni dropshipping.
  3. Sklep przekazuje do hurtowni przyjętą zapłatę, pomniejszoną o wysokość marży w danym sklepie internetowym.
  4. Hurtownia kompletuje, pakuje i wysyła zamówienie bezpośrednio do klienta.

Co jest pożądane na rynku i dostępne w sprzedaży hurtowej

Aby odnieść sukces, należy właściwie zaplanować działalność sklepu. Kluczowy jest stały dostęp do towaru oraz realne zapotrzebowanie na produkty wprowadzone do oferty. Dlatego też warto rozpocząć od rozeznania, jakiego typu produkty hurtowni można łatwo i zyskownie sprzedawać. Do wartościowych towarów należy zaliczyć:

  • artykuły dziecięce,
  • artykuły biurowe,
  • artykuły zoologiczne,
  • odzież,
  • galanteria,
  • zdrowa żywność,
  • zabawki,
  • kosmetyki,
  • produkty z kategorii dom i ogród.

Oczywiście powyżej przedstawiliśmy tylko początek długiej listy. Pamiętaj, że możesz współpracować z wieloma hurtowniami, zatem nie musisz ograniczać się do 1, czy 2 kategorii produktowych. Niemniej wybierając produkty, które włączysz do asortymentu, powinieneś kierować się nie tylko rynkowym zapotrzebowaniem, ale też dostępnością produktów. Sprawdź, czy istnieją godne polecenia hurtownie dropshipping oferujące towary z danych kategorii.

Dropshipping – krótki poradnik jak zacząć i odnieść sukces

Dobre hurtownie dropshipping

Profesjonalna, rzetelna i dostępna cenowo hurtownia to podstawa dla udanego dropshippingu. Pamiętaj, że to właśnie hurtownia będzie realizować zamówienia składane w Twoim sklepie, dlatego wybór odpowiedniego podmiotu jest kluczowy dla powodzenia biznesu. Wybieraj hurtownie słynące z bogatych stanów magazynowych. Sprawdź, jakie opinie posiada każda wybrana przez Ciebie hurtownia oraz czy zapewnia terminową dostawę produktów. Dowiedz się, czy integracja sklepu z hurtownią, w tym ze stanem magazynów, jest bezproblemowa. Oczywiście istotne są też ceny produktów.

Przygotowanie kanałów sprzedaży dla sklepu internetowego

Hurtownie dostarczają produkty, jednak aby zacząć sprzedawać w modelu sprzedaży dropshipping nie wystarczy wybrać hurtowni. Trzeba też wybrać i uruchomić odpowiednie kanały sprzedaży. Dropshipping nie wymaga posiadania własnego magazynu ani placówki, jednak w e handlu zawsze niezbędna jest dobra strona internetowa. Dopracuj ją pod kątem wizualnym i technicznym. Dobrze, aby hurtownie dostarczały Ci również produktów, które możesz sprzedawać przez portale aukcyjne i porównywarki cenowe. Im więcej kanałów sprzedaży, tym wyższy potencjalny dochód.

Na co uważać w sklepie internetowym w modelu dropshipping?

Prowadzenie sklepów internetowych zgodnie ze strategią dropshipping przeważnie jest stosunkowo proste. Trzeba jednak uważać na pewne zagrożenia, takie jak np.:

  • dostawa niskiej jakości produktów,
  • opóźnienia w dostawach,
  • brak kontroli nad łańcuchem dostaw,
  • ograniczona personalizacja produktów,
  • trudności z obsługą klienta.

Czy warto?

Zastanawiasz się, czy dropshipping to coś dla Ciebie? Powyższy poradnik z pewnością pomoże Ci dobrze zacząć działanie w tym biznesie. Odpowiednie przygotowanie daje szansę, aby odnieść sukces finansowy. Często sklep w modelu dropshipping stanowi też doskonały wstęp do wejścia w działalność handlową w tradycyjnej formule.