Zakupy przez internet - najnowsze trendy

Po około trzydziestu latach, od spopularyzowania Internetu, większość ruchu w sieci przeniosła się z niewielkich witryn do wielkich portali. Większość z nich to portale i media społecznościowe, potocznie nazywane social press. Przez to, przechwytują one większość ruchu, są też największymi beneficjentami handlu reklamą w sieci.

Charakterystyka klienta kupującego przez Internet

Według badań statystycznych 98% Polaków korzysta z Internetu regularnie. Jest to ogromna liczba i może dziwić, w kontekście osób starszych, które nie są kojarzone z surfowaniem po sieci. Jednak są to rzetelne dane statystyczne. W końcu nie każda osoba starsza musi korzystać z Internetu na własną rękę. Może korzystać z czyjejś pomocy. Tak ogromny odsetek internautów w społeczeństwie sprawił, że rynek usług online, zaczął rosnąć w zastraszająco szybkim tempie. Procent handlu przez Internet, w stosunku do handlu tradycyjnego zmienia się z roku na rok, a przyrosty sięgają nawet kilkudziesięciu procent. Dzisiejszy klient przeciętnego sklepu internetowego to może być zarówno nastolatek, jak i emeryt. Taki stan rzeczy sprawia, że docieranie do klientów poprzez popularne social press lub wszelkiego rodzaju portale społecznościowe, stały się o wiele krótszą drogą do odbiorcy, niż tradycyjne kanały sprzedaży. Podczas planowania działań marketingowych, warto jednak pamiętać, że styl korzystania z sieci, jest zupełnie inny w przypadku nastolatków, którzy niemal od urodzenia dysponowali tabletami, od osób w podeszłym wieku. Warto na to zwrócić uwagę, aby osiągać optymalne efekty kampanii reklamowych.

Zakupy przez internet - najnowsze trendy

Jakie jest zaufanie do technologii

Do bardzo ciekawych wniosków można dojść, analizując wyniki badań zaufania w Internecie. Większość osób mimo wszystko, najbardziej ufa firmom, które oferują rzeczywisty kontakt ze swoimi konsultantami. A więc są to bezpośrednie połączenia telefoniczne, lub dostosowane do dzisiejszych czasów i możliwości technologicznych, połączenia poprzez komunikatory internetowe lub chat. Bardzo wysokie pozycje w rankingach zaufania osiągali influencerzy, czyli liderzy opinii. Warto jednak zaznaczyć, że ich opinia, nie cieszyła się aż tak wysokim poziomem zaufania, jak opinia znajomych lub rodziny. To pozwala wysnuć wniosek, że warto dbać o dobrą jakość usług i produktów, bo tylko tak można zostać poleconym przez kogoś, kto będzie zadowolonym klientem. Żadna forma reklamy nie osiągnęła takiego poziomu estymy jak bezpośrednie polecenie znajomego. Potocznie określane jako social press, media zaznaczają, że rynek e-commers stale rośnie, optymalizowanie sposobów dotarcia do klienta, nadal jest konieczne.

Kto sprzedaje w Internecie

Klientów jest wielu, to fakt. Ale kto, w takim razie ich obsługuje. Dzisiejszy rozwój technologii informacyjnych sprawił, że niemal każdy produkt można kupić przez Internet. To sprawia, że firmy chcące na dłuższą metę utrzymać się na rynku, muszą wejść w ten segment sprzedaży. Jak podają różnego rodzaju media, skupione wokół social press, większość firm dostosowuje się do potrzeb rynku, przez co każdy Internauta może mieć pewność, że przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa, może znaleźć firmę, która będzie w pełni godna zaufania.

Tekst został zrealizowany przy współpracy z portalem socialpress.pl.