Jakie są rodzaje audytu sklepu internetowego?

Posiadanie własnego sklepu internetowego to często spełnienie marzeń każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na zbudowaniu stabilnego biznesu online. W pierwszym dniu po postawieniu takiego sklepu bardzo często niestety dochodzi do pierwszej konsternacji, gdyż jeszcze nikt nie kupił produktów. Konieczny jest zatem audyt sklepu internetowego, który pokaże, które elementy należy koniecznie zmienić.

Audyt sklepu internetowego możemy podzielić na dwie gałęzi: audyt techniczny oraz audyt SEO. Obydwa dotykają różnych aspektów funkcjonowania sklepu internetowego, lecz ich cel jest tylko jeden - zwiększenie sprzedaży w sklepie.

Audyt techniczny

W skład tego audytu wchodzi kontrola m.in: kodu źródłowego oraz modułów, które budują nasz sklep. Błędnie napisany kod źródłowy może doprowadzić do zmniejszenia prędkości witryny oraz do ograniczenia bezpieczeństwa, przez co sam sklep internetowy oraz dane klientów mogą być w niebezpieczeństwie.

W ramach audytu technicznego są również przeprowadzane testy jednostkowe. Polegają one na odwzorowaniu sytuacji zakupu produktu. Osoba odpowiedzialna za przeprowadzenie tego audytu sklepu internetowego, po kolei przeklikuje wszelkie etapy procesu zakupowego i sprawdza, czy potencjalny klient może bez najmniejszych problemów dokonać zakupu. Bardzo często zdarza się tak, że na tym etapie wyskakują błędy, które koniecznie należy naprawić. Wiele błędów kończyło się ogromnymi stratami finansowymi, gdyż użytkownik nie mógł przejść do następnego etapu finalizacji zamówienia z racji wyskakującego błędu.

W przypadku audytu technicznego warto pamiętać o tym, że na pierwszy rzut oka wszystko w naszym sklepie może działać bardzo dobrze. Jest to jednak złudne. Otwierając nasz sklep na przeglądarce, z której na co dzień korzystamy, może okazać się, że pewne etapy procesu zakupowego nie działają tak, jak sobie zaplanowaliśmy. Każdy audyt sklepu internetowego powinien wykryć takie nieprawidłowości oraz wskazać rzeczy, które natychmiast wymagają poprawy.

Jakie są rodzaje audytu sklepu internetowego?

Audyt SEO

W ramach audytu SEO analizowane są wszystkie aspekty związane w widocznością sklepu w Google. Audyt sklepu internetowego SEO posiada zawsze informacje, co należy poprawić odnośnie meta tytułów, opisów oraz samych treści na stronie. Należy pamiętać o tym, że skuteczne pozycjonowanie nie kończy się tylko na technicznym zoptymalizowaniu witryny pod względem szybkości. Bardzo ważne jest również nasycenie słowami kluczowymi, na które chcemy się wyświetlać w Google. Nie można jednak w żaden sposób przesadzać w drugą stronę. Sklepy internetowe ze zbyt mocno nasyconymi treściami są źle postrzegane przez algorytmy SEO, przez co bardzo często są w rankingach nawet niżej niż sklepy, które w ogóle nie pozycjonują się w Google.

Podsumowanie

Audyt sklepu internetowego jest sprawą obowiązkową dla każdego biznesu e-commerce. Audyt wykonany przez profesjonalną firmę poprawnie wskaże nam drogę, którą należy podążać, aby osiągnąć sukces w Internecie. Warto pamiętać jednak o tym, że wykonanie audytu to jedno, a wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych to zupełnie inna sprawa, o którą koniecznie trzeba zadbać.

Partnerem artykułu jest firma oferująca audyt sklepu internetowego w Waynet.pl.